Stardust af Stockholm är en fantastisk yacht byggd i stål. Hon har bara använts privat och har ca 3 500 gångtimmar. Storleken  19,6 + badbrygga x 5,7 x 1,8 meter ger fantastiska sociala ytor såsom en stor flybridge, en generös salong och stort akterdäck.  Som bilden visar så ligger vi inte på ankare eller förtöjningstampar, och det kan vi göra för vi har en unik funktion på båten som tillåter oss att ställa ned ett periskop-ben i fören och ett i aktern på botten som håller båten på plats på upp till 7 meters djup, både stadigare & bättre än en vanlig förtöjning. 

Båten byggdes i England 1992 på skeppsvarvet Millen Shipyard efter beställning av den första ägarens krav om att kunna köra henne över Biscayan när som helst på året, vilket resulterade i en extra god sjösäkerhet. 
Föregående ägare hämtade båten i maj 2017 från Holland där hon tagits god hand av tidigare ägaren i ca 12 år, och som också installerade benen mm.
Hon är utrustad med två 150 hk, lågvarviga Gardner 6LRB dieselmotorer på 10,45 liter, som jag fått lära mig är handbyggda samt är av en världsledande kvalitet. Bränsleförbrukningen är nästan pinsamt låg då man kör på 7-8 hundra varv i ca 7 knop.
Hon är utrustad med en hydraulisk ( 35 hk, ) och en elektrisk ( 25 hk, ) bogpropeller i fören, samt en elektrisk i aktern på 25 hk.

Dieselgeneratorn är på 12 kw samt en helt ny installerad dieselgenerator på 3 kw som reserv.
Eldsläckningsanordningen i maskinrummet är utvecklad av NASA. 
Vattenburen värme från en Kabola oljepanna.
En elektrisk kran för att lyfta upp och ned en liten ribbåt från övre däcket.
Dubbel uppsättning instrument samt kameror för 360 graders översikt, samt kamera övervakning i maskinrummet.
I aktern finner man det största sovrummet med badrum samt ett förrådsrum.
Nedgång i fören hittar man två gästrum, varav en med dubbelsäng samt en med våningssängar, och ett tillhörande badrum, samt en separat tvättstuga, med ingång till maskinrummet.